הפרשנים בוועידת 'קול חי': "אם החרדים באופוזיציה חוק הגיוס יעבור"

    אסתי פלד 1 Comment on הפרשנים בוועידת 'קול חי': "אם החרדים באופוזיציה חוק הגיוס יעבור"

    פאנל של בכירי הפרשנים החרדיים נערך בוועידת 'קול חי' המתקיימת בירושלים. אחד מנושאי הפאנל שהועלו בוועידה, הוא "חוק הגיוס" והכישלון באי העברתו בקדנציה האחרונה | האם האווירה הציבורית כיום מאפשרת את העברת החוק? איפה נכשלו החכי"ם החרדיים? והאם נכון לחכי"ם החרדים להתעסק בהגדלת משכורות החיילים? | צפו

    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בוועידת 'קול חי' המתקיימת בירושלים, נערך פאנל של הפרשנים הבכירים במגזר החרדי, בהנחיית העיתונאי ומגיש המהדורה המרכזית אבי מימרן. בפאנל השתתפו העיתונאים, איתי גדסי – רדיו קול חי, מני גרא שוורץ – פרשן פוליטי, אבי בלום – קול חי וקו עיתונות, יעקב ריבלין – קול חי,ובקהילה, יצחק נחשוני – עורך מרכז העניינים.

    אחד הנושאים החשובים שעלו בפאנל הפרשנים: כישלון אי העברת 'חוק הגיוס' של משרד הביטחון בקדנציה האחרונה. האם חברי הכנסת החרדיים הגיעו עם תוכנית מסודרת לגבי החוק, עם נייר עמדה ברור מה הם רוצים?

    יעקב ריבלין: "אם רוצים שחוק הגיוס יעבור עד הארכה שנתן בג"ץ לכנסת, צריך דבר אחד, שהמפלגות החרדיות יהיו באופוזיציה, כי בקואליציה הם ימרחו את הזמן ולא יעבירו את החוק. באופוזיציה חוק הגיוס של ליברמן, החרדים אומרים בשקט, שהוא דבר טוב. אבל לא מעיזים לקדם את חוק הגיוס הקיים".

    עוד הוסיף ריבלין: "יש כבר חוק שעבר בקריאה ראשונה שהוא חוק של ליברמן ושל משרד הביטחון, שכל ח"כ אומר שזה חוק טוב".

    אבי בלום: "לא יכול להיות חוק יותר טוב מהחוק שהונח על שולחן הכנסת, וחברי כנסת חרדיים נטלו חלק בדיונים. היו מספר חכי"ם מש"ס ודגל שהיו מעורבים בחוק. צריך להבין כי לא תהיה לנו אווירה טובה יותר מהאווירה הנוכחית שהיא לא אנטי חרדית".

    מני גרא: "צריך שזה יהיה חוק שהוא על דעת כולם, כל השלושה יקחו חלק בו".

    אבי בלום: "תראו את לפיד וליברמן, הוא לא מצליח להרים קמפיין אנטי חרד., גנץ עם כל הבעיות שלו, הוא קביל בציבור החילוני והוא לא מדבר נגד. היום האווירה שנוצרה היא לא אנטי חרדית. אם חברי הכנסת החרדיים ייקחו את החוק ויאשרו אותו מבלי לדרוש יותר מידי אלה חוק שהחילונים יוכלו לבלוע אותו – החוק יעבור, ויעבירו חוק טוב".

    מני גרא: "תן לפייגלין שהוא יעביר חוק של משכורות גבוהות לחיילים בכנסת. צריך להבין ראה"מ נתניהו יתחיל לעסוק בענייניו המשפטים, ולכן אם ירצו בקדנציה הבאה יכולים להעביר מספר חוקים שלא הצליחו להעביר אותם בקדנציה האחרונה".

    איתי גדסי: "היה לחברי הכנסת חמש שנים והם לא עשו כלום, לא לקחו ברצינות. לא כינסו ישיבת חירום יום אחרי בג"ץ לראות מה עושים ואיזה חוק רוצים להעביר וזו הסיבה שזה לא קרה. אם יישבו היום על החוק שהם יודעים ויכניסו להסכם הקואליציוני. כמו שהם רוצים להעביר את פסקת ההתגברות הם יכולים".

     

     

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      צבא מקצועי ופתרנו הכל.